Hvad kan du hente af din personlige situation?
 


 

Er der en vigtig læring i at omstille sig til forandringer, som du ikke selv har valgt?



 

Var dit liv alt for stresset og presset førhen, måske mærker du noget godt ved en tiltrængt “pause”?
 

 


Jeg forstår dog også, til fulde, hvor irriterende, udfordrende og uvist hele din personlige situation kan føles lige nu.
 


 

Det unikke ved vores situation er, at vi i fællesskab deler den samme situation lige nu, fordi hele verden rammes af denne pandemi, og forandrer de flestes menneskers liv radikalt for en periode.
 


 

Hvilke personlige udfordringer skal du overkomme lige nu?
 


 

Føles det hele lidt barsk og ligegyldigt?
 

 

Lad ikke angsten, bekymringen eller katastrofetankerne vokse, tag hånd om dig selv og dine nærmeste nu.
 


 

Vær der for hinanden, jer der bor sammen:

  • Tal sammen og støt hinanden – del tankerne
  • Lad FB og nyheder få en pause indimellem
  • Oprydning i hjemmet
  • Download fitness app og træn derhjemme
  • Gør hovedrent – i alle kroge af jeres hjem, hvor der normalvis ikke gøres rent.
  • Læs bøger, dem du ikke tidligere havde tid til
  • Oprydning I fotos på pc og lav smukke foto bøger
  • Lav hjemmebag
  • Genoptag gamle passioner og fritidsinteresser fx. Rulleskøjteløb eller kreative interesser
  • Dans i din stue, sæt god musik på og giv kroppen en halv times fri dans til din yndllingsmusik
  • Få lidt frisk luft hver dag – gå, cykle, løb eller løb på rulleskøjter.

 

For dig der bor alene – ekstra opmærksomhed:

  • Ring til din familie og venner dagligt
  • Skriv dagbog –nedfæld dine tanker

 

Opfordring til alle: sig sætningen højt hver dag: #detblivergodtigen#
 

 


Måske virker det banalt, men vi får bedre det indeni, når vi tænker positivt.



Prøv på ikke KUN at fokusere på alt det, der er svært, og som du måske mister for en tid.



Fokuser på det, som du stadig kan i din hverdag. 

 

 

Hjemmeøvelse og positiv fokusområde:

 

Lav en positiv liste af alt, hvad der stadig er muligt for DIG;

 

Jeg kan stadig….(nogle eksempler):

  • Løbe, gå, rulle mig en tur udenfor
  • Høre min yndlingsmusik og lede efter oldies but goodies hits
  • Lave nye playlister på min spotify
  • Gøre min altan eller have flot og forårs sommerklar
  • Nyde solen og foråret
  • Rydde op og gøre hovedrent i mit hjem
  • Bruge min telefon, pc og internettet til at holde kontakt med hvem jeg vil
  • Være fysisk aktiv hver dag – downloade fitness app og lave øvelserne i mit hjem
  • Genoptage kontakt til bekendte, jeg tidligere ikke har haft tid til at tale eller skrive med
  • Købe mad i supermarkeder og bruge tiden nu til at lave ekstra sund og hjemmelavet mad  

 

… skriv flere af dine egne forslag: 

 

Har du alligevel svært ved at stoppe dine bekymringer og opleves det mentale pres for stort?
 


 

Har du brug for hjælp og sparring, eller er der én der står dig nær, som reagerer på en måde, som gør dig ekstra bekymret.
 


 

Så søg min professionelle hjælp i dag.

TERAPISESSIONER I PRAKSIS ELLER VIA VIDEOOPKALD

 Se om mine muligheder for videosessioner HER

 

Skriv pr. mail hej@hannekirkegaard.dk eller ring 29821911, hvis du ønsker at spørge mig om noget eller lave aftalen vi har om til en videosamtale.
 


Jeg ønsker dig, dine nærmeste og din familie sikkerhed og al godt i disse udfordrende tider.

Læs HER om terapiforløb

Læs HER om andre, der tidligere har været i terapi ved mig
 

Kærlig hilsen Hanne

 

FREEBIE

Tilmeld dig Hannes nyhedsbrev

Tilmeld dig mit nyhedsbrev og du vil løbende modtage en masse ny viden via mine artikler, klient beskrivelser og blogindlæg om forskellige psykologiske emner.

Tak for din tilmelding!

Share This

Ved at bruge hjemmesiden accepterer du brugen af cookies mere information

Cookie indstillingerne på denne hjemmeside er aktiveret for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du fortsætter med at bruge hjemmesiden uden at ændre dine cookie indstillinger eller du klikker Accepter herunder, betragtes dette som din accept. Læs mere her https://policies.google.com/technologies/types

Luk