Vælg en side
 
Sommertid og forventninger.
 
 
Sommer og ferie dufter af forventninger om ro, hygge, oplevelser. Solen der skinner og de indre batterier, der skal lades op.
 
 
Det håber jeg også inderligt, er det, der vil ske for jer denne sommer.
 
 
Mange familier oplever, at sommer er en højtid – på linje med jul, som kan være svær at komme igennem af forskellige årsager.
 
 
 
 
 
 
Har I prøvet at opleve, at forventningerne til det, I håbede skulle ske, ikke helt levede op til jeres forhåbninger?
 
 
Måske var 3 uger i en campingvogn for trangt og for længe?
 
 
Måske var en uges charter ferie for hurtigt overstået?
 
 
Måske var din kæreste/samlever ikke så romantisk eller nærværende, som du havde brug for?
 
 
Måske var der lidt for mange skænderier i mellem jer?
 
 
Måske oplevede du, at børnene var vrøvlede og utilfredse?
 
 
Da sommerferien var slut, var du mere udmattet end inden ferien?
 
 
 
Påvirker din smerte dem du elsker? Prøv par- eller familieterapi
 
 
 
Tag ved lære af tidligere års erfaringer. Gør noget nyt i år.
 
 
Få fra starten af inden feriestart talt med familien om forventninger til kommende ferie. Når alle kender hinandens forventninger, er det meget nemmere at tage eventuelle udfordringer undervejs.
 
 
Føler du dig på ferien lidt irritabel eller i dårligt humør en dag. Tag dit ansvar. Vær ærlig og meld ud: ”Jeg er lidt irriteret i dag, det har ikke noget med jer at gøre, blot noget i mig. Så hvis jeg er lidt stille i dag, så har det ikke noget med jer at gøre”.
 
 
Nedsæt forventninger om 100% samvær: ”Giv dig selv fri” – hellere melde ud til familien, at i dag har jeg brug for at få ladet batterier op alene i et par timer. (Gå en alene tur, løb eller gør noget andet alene).
 
 
Opstår der en konflikt mellem dig og din partner? Du har måske mest lyst til at trække dig ind i jer selv. Gør det modsatte! Forsøg at erkend egne fejl og tilgiv den anden for hans/hendes.
 
 
 
Har du mistet tillid/tiltro til den anden så vid, at tillid kun kan genopbygges i dialog og nærvær og ikke i tilbagetrækning fra hinanden.
 
 
Tal og kommuniker tydeligt. Forvent ikke at andre skal gætte sig til, hvad du har brug for? Lav et fælles familiemøde i starten af ferien, hvor I får lavet en fælles liste over ting, I gerne vil opleve sammen samt familieregler gældende for ferien. Regler er nemmere at overholde, hvis alle har været med til at lave dem i fællesskab.
 
 
Vær taknemmelig! Taknemmelighed over det du har. Fokuser på det som er værdifuldt i de relationer, du har.
 
 
Fokuser mindre på det, som de ikke kan give dig.
 
 
 
Vær realistisk. Én eller få personer i dit liv kan ikke nødvendigvis opfylde alle dine behov.
 
 
 
 
 
Skulle I sidde fastlåst i nogle negative mønstre, er I velkommen til at opsøge min hjælp.
 
 
 
Jeg tilbyder 5. g. terapi for par/ familie sessioner med rabat på klippekort i juli 2022 til 6000 kr. (spar 2125 i alt. Køb i juli, opstart gerne senere.
 
 
 
Læs mere her:

 

 

Har I spørgsmål og overveje terapi til at skabe forandring i jeres liv? Du er velkomme til at tage kontakt pr. mail hej@hannekirkegaard.dk eller ring 29821911

 

 

 

Hanne Kirkegaard - Psykoterapi Århus

 

Om Hanne Kirkegaard

Uddannet cand. mag i dansk/psykologi 2001 og Psykoterapeut siden 2011

Selvstændig Psykoterapeut og foredragsholder i eget firma siden 2010 – tilbyder terapi, coaching, foredrag, gruppeterapi, familieterapi, parterapi, akut psykologisk krisehjælp og supervision til fagfolk

Stor erfaring i at arbejde med spiseforstyrrede mennesker og deres pårørende

Ekstern mentor fra 2012- 2017 – stor berøring med personlighedsforstyrrede mennesker.

Foredragsholder siden 2007. Tilbyder foredrag om psykologiske og psykiatriske emner, fx om spiseforstyrrelser, personlighedsforstyrrelser og rollen som pårørende.

Stor undervisningserfaring: Arbejdet som gymnasielærer/højskolelærer i en årrække.

 

Modtag en GRATIS forsamtale

1:1 session (30 min - online).

TILMELD dig mit nyhedsbrev nu, og du har mulighed for at modtage en GRATIS forsamtale 1:1 session (30 min - online).

Efter din tilmelding skriv en mail til hej@hannekirkegaard.dk og fortæl, at du tilmeldt dig. Derfra aftaler vi en tid til den online samtale.

Jeg glæder mig til at møde dig. KH Hanne Kirkegaard

NB. Muligheden gælder kun for nye klienter, der aldrig har været i forløb eller samtale i mit regi.

Tak for din tilmelding!

Share This